Zoeken in blog
We schrijven het jaar 2009. In de krochten van mijn geest ontspruit het idee om (al zeg ik het zelf) briljante webbased tooling te ontwikkelen die het klantsignaalmanagement proces maximaal ondersteunt. Zo bedacht, zo gedaan. En toen begon de grote vraag: werkt alles wat ik bedacht heb ook daadwerkelijk in de praktijk…? Deze grote vraag wordt in 2016 o.a. beantwoord door DUO.
DUO is al jaren actief bezig met klantgerichtheid, wat hen certificering van het Gouden Oor heeft opgeleverd. Ze willen zich continu verder ontwikkelen en hebben daarom klantsignaalmanagement omarmd. Begin dit jaar hebben we het hele proces van klantsignaalmanagement en de organisatie hiervan in workshops uitgewerkt. Om dit proces te ondersteunen maken ze in deze pilot periode ook gebruik van mijn eerder genoemde kindje, de KlantSignaalMonitor. De tool helpt om alle signalen door steeds hetzelfde gestructureerde proces te halen en te monitoren.
Als coördinator klantsignaalmanagement is Roos Ubbink samen met Nico Bloem aan het pionieren op dit vlak en gaandeweg aan het leren wat het beste werkt om de klantsignaalmanagement olievlek steeds verder te verspreiden binnen de hele organisatie. Het meest spannende in dit soort trajecten is namelijk nooit de tooling, maar altijd de organisatieverandering die ermee gepaard gaat. Maar de eerste ervaringen zijn positief, dus voorlopig hebben die krochten destijds goed gewerkt! 😉