Zoeken in blog
Waarom telkens het wiel opnieuw uitvinden als het gaat om het verbeteren van klantbeleving? Verschillende gemeenten en sociale diensten waren vorige week van de partij op de Dag van de Klant om dit anders aan te pakken. De dag stond, net als in november op de 1e Dag van de Klant, in het teken van elkaar leren kennen en kunnen vinden, elkaar inspireren en het delen van dromen en successen als het gaat om klantbeleving.
Anneke Aanstoot van de gemeente Den Haag was een inspirerende dagvoorzitter
Samen met KSM Fabriek was gemeente Den Haag organisator voor de 2e Dag van de Klant. Anneke deelde haar persoonlijke zoektocht in een klantgerichter gemeente Den Haag. De weg die zij al hebben afgelegd, de hobbels die ze onderweg tegenkwamen en de eerste successen die geboekt zijn. Maar ook de droom om het nog beter te doen en het pad dat hiervoor uitgestippeld is.
De deelnemers leerden elkaar kennen tijdens een energizer en een verzorgde lunch
Er kwamen vragen aan bod als: wat kom je vandaag brengen en wat hoop je vandaag te kunnen halen? Zo werd al snel duidelijk waar iedereen tegenaan loopt en werd er ook al volop gedeeld wat oplossingen hiervoor kunnen zijn. Waar begin je? Wat heeft echt effect en hoe kom je daarachter? En hoe krijg je de hele organisatie mee?
Zanna neemt de deelnemers mee: “Van meten naar organisatiebrede klantgerichtheid”
Zanna van der Aa mag als grondlegger op deze Dag van de Klant natuurlijk niet ontbreken. Zij neemt de deelnemers ’s middags mee in een hele gave case waarin ze de reis van haarzelf en de organisatie deelt. Hoe je na het vinden van de drivers van klanttevredenheid komt tot het ontwikkelen naar een klantgerichte organisatie. Het daadwerkelijke change traject met meetbaar resultaat.
Bij verschillende marktkraampjes worden inzichten en trajecten gedeeld
Gemeente Den Haag deelde in 2 verschillende marktkraampjes alles over het KSM traject dat gestart is en de leidende principes. Gemeente Rotterdam, die ook de locatie en een gezellige borrel regelde voor deze dag, vertelde hoe zij vorm hebben gegeven aan het continu verbeteren op NPS en Muzus inspireerde met verhalen op het gebied van klantbeleving en service design.
De deelnemers houden contact via de Dag van de Klant Community
Samen met de deelnemers is KSM Fabriek een pilot gestart waarbij ze na deze dag contact met elkaar houden via een speciaal ingerichte KSM community. Zo wordt er niet alleen die dag volop gedeeld, maar is iedereen ook makkelijk te vinden via de community en kunnen we elkaar blijvend helpen om de klantgerichtheid van ieders organisatie te verbeteren. Deze pilot loopt tot de volgende Dag van de Klant, op 10 oktober 2017. Wil jij daar bij zijn? Neem contact op met Miranda via Miranda@KSMFabriek.nl.