Doorontwikkeling KSM fabriek

Ook al heeft KSM fabriek pas een jaar geleden het levenslicht gezien, is de tijd toch rijp voor nieuwe ontwikkelingen. Ontwikkelingen die verder invulling geven aan dezelfde droom die meer dan 15 jaar geleden is gestart, namelijk het helpen van organisaties in het creëren van een meer klantgerichte en uiteindelijk mensgerichte wereld.

Samenwerking met KANS!

Een van mijn lang gekoesterde wensen is om mensen uit de uitkering weer aan het werk te helpen. Via via ben ik in contact gekomen met KANS! Een organisatie die dit als core business heeft. Ze leiden mensen uit uitkering of bijstand op tot volwaardig klantenservice medewerker. Het was een groot plezier om aan de oprichters Chris en Remco te merken dat zij diezelfde droom delen. We zijn nog alle kansen voor onze samenwerking aan het onderzoeken, maar dat er iets moois uit gaat komen staat buiten kijf!

KSM community

Eind vorig jaar ontstond het idee om de Dag van de Klant te organiseren: ik had contact met een 6-tal sociale diensten en merkte dat daar exact dezelfde thema’s speelden, maar dat men elkaar niet opzocht. “Laten we een dag organiseren waarin we jullie bij elkaar brengen zodat jullie makkelijk kennis kunnen delen.” Iedereen vond het een zeer geslaagde dag en in mei 2017 hadden we de 2e dag van de klant. Daar ontstond het idee om een pilot te doen met een online versie van de KSM community. Een plek waar mensen die binnen organisaties bezig zijn met klantgerichtheid ervaringen en inspiratie kunnen delen, mede gevoed door Miranda, Niels en Zanna vanuit KSM fabriek. Deze pilot loopt tot de 3e dag van de klant die op 10 oktober gepland staat. Heel benieuwd of dit een vorm is die waarde toevoegt!

Heb je interesse om deel te nemen aan de KSM community? Stuur me dan een mailtje met daarin het waarom van de interesse en wat je hoopt te vinden in de community.

KSM university

Toen mijn boek eind vorig jaar uitkwam dacht ik oprecht: iedereen die het boek leest is nu zelf in staat om de KSM methodiek toe te passen. Dat bleek iets te naïef. Daarom zijn we een training aan het opzetten die volledig gericht is op het zelf kunnen implementeren van alle facetten van de KSM methodiek. In oktober gaan we de eerste training draaien!

En last but not least zijn we aan het werk aan een nog top secret idee van een KSM tool die de change binnen de organisatie die nodig is een cruciale boost kan geven…

google+

linkedin

Zoeken in blog